Skulptur Fredrik KB Foto BS |
Hvilke
forbedringsområder fokuserer du på for tiden?
Hva
gjør du for å sikre at dine bidrag gjør en forskjell?
Hva
gjør du for å støtte dine kolleger?
Hvilket
mål har du med denne oppgaven, hva gjør du for å oppnå målet?
Ansvarlige
medarbeidere oppgir at de trives
bedre på jobb og de har større lojalitet til virksomheten.
Neste
gang du som leder trekker pusten for å fortelle noen hva de skal gjøre, tenk
deg om, still spørsmål!
Ofte
hører jeg ledere klage over at medarbeiderne ikke forstår viktigheten av en oppgave,
eller ikke forstår hvilke forventninger de som ledere har til dem. Sten Magnus,
mangeårig leder i servicebransjen sa til meg, for å bli forstått må du forstå.
For meg ble det en vekker. Hvordan kan jeg forvente at mine medarbeidere skal
forstå meg og mine forventninger når jeg ikke har satt meg inn i hva de trenger
og ønsker. En leder må bruke tid på å forstå sine medarbeidere.
Hei Baard,
SvarSlettJeg studerer personalpsykologi. Forskningen du viser til er interessant å vise til på min eksamen. Kan du gi meg kilder? Christopher
Sjekk denne artikkelen, kanskje det hjelper deg på sporet av kilden!
SvarSletthttp://blogs.hbr.org/cs/2011/10/four_motivation_mistakes_most.html